2008-10-09

Elfa Lumi AB stödjer Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj

Under oktober pågår Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Kampanjen syftar till att bekämpa bröstcancer genom att öka kunskapen om sjukdomen och samla in pengar till Svensk cancerforskning. En rikstäckande insamlingsaktion där Sverige färgas rosa under oktober månad. En nationell samling där varje krona räknas, där varje krona bär på liv.

Cancerfonden har sedan 2003 arbetat med Rosa Bandet-kampanjen i Sverige. Rosa Bandet startade 1991 i USA som ett sätt att uppmärksamma den växande sjukdomen bröstcancer. Sedan dess har symbolen vuxit till en internationell folkrörelse. Världen över viger organisationer, företag och privatpersoner oktober månad åt frågan – man ordnar rosa aktiviteter, lyser upp byggnader i rosa (Eiffeltornet, Niagarafallen) och framförallt bär man rosa bandet. Kampanjen har framgångsrikt spridit kunskap och kännedom om bröstcancer och samlar in stora summor pengar till forskning och prevention. Att stödja kampen mot bröstcancer genom att bidra med pengar är en självklarhet för oss på Elfa Lumi AB. Vi har många kvinnliga medarbetare och kunder och det känns därför extra värdefullt att stödja Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. För att vara med och besegra bröstcancer samlar vi inte bara in pengar, vi vill även sprida kunskapen om bröstcancer till våra medarbetare och kunder för att värna om deras hälsa. Vi hoppas också kunna en agera fler i en viktig fråga.

– Vi kände att vi ville bidra till cancerforskningen och då blev det ett ganska enkelt beslut om att vi skulle sponsra Rosa Bandet säger Marianne Sundqvist, försäljningschef på Elfa Lumi AB och initiativtagare till samarbetet. Vi ger också i samband med kampanjen ut ett DR under oktober månad, där många av våra återförsäljare valt att delta.

Välkommen till vår monter i
Hall: B, monter: 12:11
Hem & Villamässan
9-12 oktober 2008 på Stockholmsmässan i Älvsjö.