2012-03-20

Lumi – valmöjligheternas skjutdörrar

Med vårt utökade Lumi-sortiment kan vi erbjuda våra kunder skräddarsydda skjutdörrar för hemmets alla rum. Två nya profiler i fyra olika färger samt 73 olika färger och material till dörrytan innebär tusentals nya möjligheter att sätta en egen personlig prägel på skjutdörren.

”Vi vet att det är viktigt för våra kunder att våra skjutdörrar, förutom funktionalitet, har en design som passar till just deras övriga inredningsstil”, säger Marianne Krusell, Country Manager på Elfa Lumi AB.

Lumi skjutdörrar skräddarsys efter våra kunders specifika önskemål. De kan beställas i en valfri höjd upp till 3300 mm och en bredd mellan 450 mm och 1600 mm. De kan snedkapas för att utnyttja utrymmet hela vägen upp till taket. De kan väggmonteras för små utrymmen eller monteras på 3- spårsskena. Skjutdörren är liksidig och fungerar därför bra som rumsavdelare.

Men framförallt kan de beställas i exakt det utseendet som önskas. I det nya sortimentet erbjuds en mångfald av färger och material vilket gör det möjligt att välja mellan hela 73 olika fyllningar såsom faner, folie, högglans-folie, glas, mönstrat glas, perspex och valfri NCS. Ytterligare en nyhet är screentryck där kunden kan välja att förstora och trycka sin favoritbild på skjutdörren. Det går även att skapa en alldeles en unik lösning med en kombination av upp till 10 olika fyllningar i samma dörr. Lumi skjutdörrar innebär oändliga möjligheter för kreativa och designintresserade kunder.

För att sedan addera liten lyxkänsla till verket kan dörrarna dessutom installeras med en speciellt utvecklad mjukstängande funktion eller LED-ljus för en stämningsfull belysning.

Kunder som beställer Lumi skjutdörrar får inte bara en egen-designad dörr, där hemmets utrymmen utnyttjas maximalt, de får även en skjutdörrslösning som är enkelt monterad eftersom den är specialtillverkad efter deras exakta måttangivelser.

Lumi skjutdörrar säljs hos lokala bygghandlare och i större byggvaruhus.

Marknads- och PR Koordinator