2009-10-01

Lumi Design Edition - Mönster för skräddarsydd förvaring

Simon Davies och Tomas Cederlund fick ett uppdrag att skapa en unik fyllning till vår skjutdörrsmodell Optima. Resultatet blev fyra unika mönster som sticker ut, men som också är vackra att titta på – konstverk!

Mönstren (slips, sko, fluga eller behå) kan fås som glasfyllning till skjutdörrsmodellen Lumi Optima. Optima är en stabil skjutdörr som har en aluminiumprofil med mjuka linjer. Dörren har integrerad urspårnings- och positionsbrons. Vi erbjuder också möjligheten till integrerad belysning i takskenan. Välj mellan profilfärgerna vitt eller silver. Takskenan levereras i profilens färg och golvskenan i silver.

Optima-dörrarna är enkla att montera eftersom de är tillverkade efter kundens önskemål och utrymme. Allt skräddarsys; dörrar, golv- och takskenor. Modellen erbjuds också snedkapad. Hos oss finns inga standardlösningar, varje skjutdörr specialtillverkas efter angivna mått. Det betyder att hemmets utrymmen kan utnyttjas maximalt, från vägg till vägg och från golv till tak. Kullagerförsedda hjul gör att dörrarna glider lätt och ljudlöst. Samtliga glasfyllningar har en skyddsfilm för ökad säkerhet. 10 års garanti lämnas på rörliga delar. Tak- och golvskenor med två spår ingår vid leverans. Maximal öppningshöjd är 2 500 mm och möjlig bredd per dörr är 500–1 050 mm.

– Eftersom alla våra skjutdörrar är skräddarsydda och unika i sitt slag ville jag göra något trendigt och stilfullt. Vi jobbade med Simon och Tomas redan förra året i samband med att vi sponsrade Rosa Bandet. Eftersom samarbetet var lyckat valde vi att på nytt samarbeta, säger Marianne Sundqvist, Country Manager på Elfa Lumi AB.

Simon Davies och Tomas Cederlund är inredningsduon som har charmat oss i fyra säsonger i det mycket populära heminredningsprogrammet ”Design: Simon & Tomas” på TV3. När Simon och Tomas inte syns i TVrutan arbetar dom med inredningsuppdrag och sin framgångsrika inredningsbutik London W8, i Stockholm sedan 14 år tillbaka.

– Folk tar heminredning alldeles för seriöst – ”dare to be” personlig! I allmänhet är människor ofta rädda för vad andra skall tycka om deras smak. Se istället hemmet som en berättelse som visar vem just du är och hur du har levt och lever ditt liv. Hemmet skall säga något om dom som bor där. Jag tycker inredning handlar om att gå sin egen väg och skapa personliga miljöer. Och det är precis så dom nya skjutdörrsfyllningarna från Lumi är – unika och personliga, säger Simon Davies.

Elfas skjutdörrar säljs hos lokala bygghandlare och i större byggvaruhusen.

Välkommen till vår monter i
Hall: B, monter: 11:11
Hem & Villamässan
1-4 oktober 2009 på Stockholmsmässan i Älvsjö.