2007-10-01

Lumi Galax – ny dörrmodell på skjutdörrsstjärnhimmeln

Ännu en lite mer exklusiv måttanpassad skjutdörr lanseras ur Lumi:s produktsortiment. Den nya modellen heter Galax och har utrustats med en bred aluminiumprofil med grepplist för att det enkelt ska gå att öppna och stänga utan fingeravtryck på själva skjutdörren. Profilen är också liksidig vilket innebär att skjutdörren även fungerar som rumsavdelare.

Lumi Galax är måttbeställda golvgående skjutdörrar med dörrprofil, golv- och takskena i aluminium. Skjutdörrarna har en modern design och är tillverkade av material som är av högsta kvalitet och finns i en mångfald olika val- och kombinationsmöjligheter.

Fanér:
Lackad björk, lackad ek, lackad liggande ek, oljad ek, oljad liggande ek, lackad furu, oljad körsbär och sist men inte minst - den helt nya fyllningen lackad valnöt.

Glas:
Frostat glas, klarglas, svart, blått, grönt, grått, vitt, crème och rött.

Spegel:
Klar och tonad spegel.

MDF:
Slät vit mdf eller valfri NCS-kolör.

Folie:
Vit, vit ask, björk, ek, vitkalkad ek, mörk ek, körsbär, bok och valnöt.

Galax-dörrarna är enkla att montera eftersom de är tillverkade efter kundens önskemål och utrymme. Allt måttanpassas; dörrar, golv- och takskenor. Kullagerförsedda hjul gör att dörrarna glider lätt och ljudlöst. Samtliga glasfyllningar har en skyddsfilm för ökad säkerhet. 10 års garanti lämnas på rörliga delar. Det ingår måttanpassade tak- och golvskenor med två spår vid leverans. Maximal öppningshöjd är 2 500 mm och möjlig bredd per dörr är 400- 1304 mm.

Besök oss på Hem & Villamässan, 4 – 7 oktober 2007.
Du hittar oss i våra montrar A33:21 och A 36:20.