2008-10-09

Lumi Galax – nya delningar och nya ytor

Skjutdörrsmodellen som har det lilla extra och som är lite mer trendig. Lumi Galax är måttanpassad och utrustad med bred greppvänlig aluminiumprofil för att det enkelt skall gå att öppna och stänga utan fingeravtryck på själva dörren. Profilen är liksidig vilket gör att den också passar som rumsavdelare. Nu har också modellen utökats med ett nytt sortiment som innebär nya delningar och nya spännande ytor.

Galax-dörrarna är enkla att montera eftersom de är tillverkade efter kundens önskemål och utrymme. Varje skjutdörr specialtillverkas efter angivna mått. Det betyder att hemmets utrymmen kan utnyttjas maximalt, från vägg till vägg och från golv till tak. En skjutdörr gör samma jobb som en vanlig dörr – delar av och stänger ute – med den skillnaden att den inte behöver något svängrum.

Kullagerförsedda hjul gör att dörrarna glider lätt och ljudlöst. Samtliga färgade glasfyllningar har en skyddsfilm för ökad säkerhet. 10 års garanti lämnas på rörliga delar. Det ingår måttanpassade tak- och golvskenor med två spår vid leverans. Maximal öppningshöjd är 2 500 mm och möjlig bredd per dörr är 400 - 1304 mm.

Det utökade sortimentet består av klarglas i brons och gråton. Välj antingen en eller två avdelare. Vidare så ges det nya kombinationsmöjligheter eftersom du nu kan kombinera två olika fyllningar.

Lumi skjutdörrar säljs i välsorterad järn- och byggfackhandel från kvartal 1 2009.

Välkommen till vår monter i hall: B, monter: 12:11,
Hem & Villamässan, 9-12 oktober 2008 på Stockholmsmässan i Älvsjö.