2008-10-09

Lumi skjutdörrar i 6 olika rosa nyanser

Under oktober pågår Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Att stödja kampen mot bröstcancer är en självklarhet för Elfa Lumi AB. För att vara med och besegra bröstcancer samlar vi inte bara in pengar, vi vill även sprida kunskapen om bröstcancer till våra medarbetare och kunder för att värna om deras hälsa. Vi hoppas kunna engagera fler i denna viktiga fråga.

I samband med Elfa Lumi ABs samarbete med Cancerfondens Rosa bandet-kampanj har 6 olika nyanser av rosa valts ut för skjutdörrar. Det är en begränsad upplaga där företagets senaste modell Lumi Galax har försetts med rosa fyllningar. Lumi-kampanjen pågår från oktober månad och framåt.

Lumi måttbeställda golvgående skjutdörrsmodell Galax är en trendig dörrmodell med bred greppvänlig aluminiumprofil. Skjutdörrarna har en modern design och är tillverkade av material som är av högsta kvalitet och finns i en mångfald av olika val- och kombinationsmöjligheter.

Galax-dörrarna är enkla att montera eftersom de är tillverkade efter kundens önskemål och utrymme. Varje skjutdörr specialtillverkas efter angivna mått. Det betyder att hemmets utrymmen kan utnyttjas maximalt, från vägg till vägg och från golv till tak. En skjutdörr gör samma jobb som en vanlig dörr – delar av och stänger ute – med den skillnaden att den inte behöver något svängrum. Kullagerförsedda hjul gör att dörrarna glider lätt och ljudlöst. Samtliga glasfyllningar har en skyddsfilm för ökad säkerhet. 10 års garanti lämnas på rörliga delar. Det ingår måttanpassade tak- och golvskenor med två spår vid leverans. Maximal öppningshöjd är 2 500 mm och möjlig bredd per dörr är 400 - 1304 mm.

Om rosa är en för stor utmaning finns Lumi skjutdörrsfyllningar, tillverkade i MDF, i valfri NCS kulör (index 2004).

– Genom att erbjuda rosa skjutdörrar hjälper vi till att färga Sverige rosa och på det sättet stödja Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj säger Marianne Sundqvist, försäljningschef på Elfa Lumi AB och initiativtagare till samarbetet.

Lumi skjutdörrar säljs i välsorterad järn- och byggfackhandel.

Välkommen till vår monter i hall: B, monter: 12:11,
Hem & Villamässan, 9-12 oktober 2008 på Stockholmsmässan i Älvsjö.