2006-10-12

Nya förbättrade funktioner för Lumi®s möbelinredning

Trendigare kan ingen vara än den som har en genomtänkt garderob – och då pratar vi inte om kläderna i den. Det senaste året har det blivit mycket populärt att förvandla en del av ett rum och i bästa fall ett helt till ett av våra allra modernaste och hetaste rum. Det är walk-in-closet och dressing-room vi talar om, med väggarna tapeterade med flexibel och smart förvaring. Ett eget fulländandat dressing-room – som du kanske så länge har drömt om?

Lumis möbelinredning förverkligar den drömmen. Välj färg och material som du trivs med och kombinera lådor, klädstänger och hyllor till en praktisk och lättöverskådlig helhet. Du kommer att bli förvånad över hur mycket som ryms då ytan används rätt. Utnyttja även rummets hörn till fullo med hjälp av Lumis särskilt utformade hörnlösningar.

Elfa Lumi AB erbjuder nya förbättrade produkter under våren;

Byxhängare som är en ny funktion som har plats för byxor eller kjolar. Byxhängaren passar i M50 cm och M60 cm moduler och är lätt montera. Haka helt enkelt bara i byxhängaren i beslagen.

Mesh-backar i sträckmetall är en ny produkt inom Lumi träinredning. Backarna passar i M60 cm modulen. De ger en exklusiv känsla och är bra för förvaring av små saker.

Glidfunktion för lådor, vilket gör att lådorna kan dras ut maximalt, så att det är lättare att nå innehållet även längst bak i lådan. Lådorna passar i M60 cm modulen.

Backram som glider mjukare och tystare samt ger en förbättrad kvalitetskänsla. Den passar även för de nya mesh-backarna. Backramen finns i tre bredder som passar till alla moduler: 40, 50 och 60 cm. Backramen är enkel att installera. Haka helt enkelt bara i ramen i beslagen och placera en back i ramen.

Lumi möbelinredning säljs i välsorterad byggfackhandel.

Besök oss på Hem & Villamässan, 19-22 oktober 2006.
Du hittar oss i vår monter C19:21.

För ytterligare information:

Marknadskoordinering/PR