2012-11-07

Från bara förvara till att visa upp.

Med Lumis skjutdörrskoncept har du som kund oändliga möjligheter att utforma en dörr i din stil. Nu hjälper vi dig att få en helhetslösning där även inredningen är anpassad efter din personlighet.

“Vi har märkt att fler och fler kunder efterfrågar en personlig prägel rakt igenom sina förvaringslösningar. Därför har vi tagit fram en helt ny garderobsinredning. – Från att bara förvara tar vi nu steget till att också exponera våra kunders tillhörigheter, säger Marcus Grimerö, Business Area Manager.

Bakom varje Lumi-produkt ligger decennier av kunskap för hur man tillverkar slitstarka och innovativa lösningar. De senaste åren har vi fokuserat på att ta fram ett sortiment som möjliggör för kunderna att få exakt den personliga förvaring de vill ha. I vårt nya erbjudande kan våra kunder välja mellan åtta olika dörrmodeller, 75 olika dörrfyllningar, sex olika inredningsfärger och fem olika glasfärger till lådor. De kan välja färg eller material på stommar, lådfronter och stålprodukter som skoställ och mesh-backar. Och för helhetsupplevelsen är det klart att vi erbjuder smarta funktioner som mjukstängande lådor, hyllavdelare och klädstång med belysning som tillgodoser alla sinnen. Hur en Lumi-lösning är när den levereras till kund är med andra ord helt upp till kunden själv.

Vi tror på förvaringslösningar som adderar något mer till ett hem än bara ordning. Vi tror på förvaring som uttrycker något. Med Lumis nya sortiment kan vi hjälpa våra kunder att få en genomtänkt förvaringslösning planerad efter deras behov, måttanpassad efter deras specifika utrymme och designad i deras personliga stil.

Marknads- och PR Koordinator